بهترین روانشناس تهران

آیا در جستجوی بهترین روانشناس تهران هستید؟ چقدر درباره¬ی الزام مراجعه به یک دکتر روانشناس خوب می دانید؟ آیا تعدد متدها و افراد فعال در خدمات روانشناسی شما را سردرگم کرده است؟

یافتن دکتر روانشناس خوب در شهرهای بزرگ خصوصاً تهران کمی پیچیده است. چرا که از طرفی این شهر پرجمعیت است و ممکن است افراد در پی یافتن دکتر روانشناس مناسب به تهران بیایند، پس رزرو نوبت تعدادی از روانشناسان سخت و دشوار است و از طرف دیگر وجود افراد متعدد که با عناوین مختلف به درمانگری مشغول‌ اند، کار را برای انتخاب روان­شناس سخت می­کند. این محتوا به شما کمک می­کند تا اطلاعات بیشتری درباره­ی الزام مراجعه به دکتر روان­شناس خوب و بهترین روانشناس تهران به دست آورید.

چرا باید به دکتر روان­شناس مراجعه کنیم؟

برای اینکه الزام مراجعه به دکتر روان­شناس را شرح دهیم، ابتدا مثالی را شرح می­ دهیم.

فرض کنید که اتفاقی تکه­ ای شیشه شکسته شده در پای شما فرو می ­رود و پای شما به ‌شدت زخمی می ­شود، بهترین واکنش عملی برای این رویداد آن است که خود را به بیمارستان یا درمانگاه برسانید، احتمالاً درمانگر معالج ابتدا زخم شما را با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز می کند، در هنگام ضدعفونی شما درد و سوزش را حس می ­کنید، اما می­دانید که الزاماً باید درد را تحمل نمایید وگرنه زخم عفونت کرده و مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد ­می کند. سپس دکتر زخم ضدعفونی شده را پانسمان می کند تا در طول درمان زخم با آلودگی­ها و اجسام فیزیکی تماس نداشته باشد، ممکن است زخم به بخیه نیز نیاز داشته باشد.

اما اگر در حین حادثه به درمانگاه یا بیمارستان دسترسی نداشته باشید چه می­ کنید، حداقل کاری که می­کنید آن است که همین کارها را به‌صورت دست و پا شکسته خودتان انجام می دهید، یعنی زخم خود را با بتادین یا آب معمولی تمیز کرده و بعد با بانداژ یا گاز یا پارچه­ تمیز که در دسترستان است، روی زخم را می پوشانید. این اعمال کاملاً بدیهی هستند.

ممکن است بگویید این مثال چه ارتباطی با مسئله بهترین روانشناس تهران دارد؟ در جواب می­گوییم عجله نکنید، مطالعه مقاله را ادامه دهید.

حال فرض کنید شما روح و روانتان زخمی شده است، آیا در صورت زخمی شدن روح و روانتان، سریعاً برای پانسمان و معالجه آن اقدام می کنید؟ آیا همانند زخم فیزیکی، خود مراقبتی را بلدید؟ جواب اکثر افراد به این سؤال منفی است. چه می­گویید اگر بگوییم اغلب افراد با آسیب­های ناشی از والدین ناکارآمد در کودکی و روابط ناسالم در بزرگ‌سالی و… آکنده از زخم­های روحی هستند و بدون پانسمان در جامعه رها شدند؟ حال متوجه شدید که چرا هریک از ما می­بایست به روان­شناس مراجعه کنیم؟ اما چرا این­گونه است؟

یک روانشناس خوب در تهران چه خدمات درمانی ارائه می نماید؟

زمانی که شما به یک دکتر روانشناس تهران مراجعه می کنید، او با تغییر رفتار، احساسات و افکار شما، سعی می کند به شما در رفع مشکلات کمک کند. بهبود روابط بین فردی و افزایش کارکرد نظام خانواده از دیگر اهداف مراجعه به یک متخصص روانشناس است. روانشناس به شما کمک می کند زندگی سالم تر را تجربه کنید. طبق گزارش پژوهش های علمی نظر سنجی ها نشان می دهد بیش از 70% کسانی که از مشاوره ها و درمان های روانشناسی استفاده می کنند، آن را مفید می دانند. برخی نتایج بدست آمده از جلسات مشاوره و روانشناسی عبارتند از:

  • رهایی از اضطراب و استرس
  • حل تعارض با شریک زندگی
  • مقابله با تغییرات زندگی همچون از دست دادن عزیزان
  • مدیریت هیجان ها از قبیل مدیریت خشم
  • مقابله با انواع فوبیا و ترس ها
  • حل تعارض های بنیادی که ریشه در گذشته دارد
  • ترک رفتار های اجباری همچون وسواس
  • کاهش پایدار علائم افسردگی
  • بهبود کارکرد  کلی فرد
  • دست یابی به ارزش و معنی زندگی
  • کاهش نوسانات خلقی

این موارد از جمله مشکلاتی هستند که می توانید به راحتی برای حل آنان به یک دکتر روانشناس خوب در تهران از دکتر جمله دکتر علوی نژاد مراجعه کنید.